Moldavie gangers 21 en 22 Juli 2018 - Reisverslag uit Bădragii Vechi, Moldavië van Marjon Abbring - WaarBenJij.nu Moldavie gangers 21 en 22 Juli 2018 - Reisverslag uit Bădragii Vechi, Moldavië van Marjon Abbring - WaarBenJij.nu

Moldavie gangers 21 en 22 Juli 2018

Door: Janienke, Marco

Blijf op de hoogte en volg Marjon

22 Juli 2018 | Moldavië, Bădragii Vechi

Even een dagje geen blog op zaterdag...want een deel van de groep was onderweg om ons 2014 project in Borceag te bezoeken en er was eigenlijk geen goede verbinding mogelijk. Er staan al wat fotos van de kerk op de site. We kunnen terugkijken op een ontzettend warm welkom en (kort) verblijf bij de gemeenschap aldaar.. tijdens de kerkdienst hebben we ons moldaafse lied gezongen en de kinderbijbel overhandigd. Inmiddels na een 6 uur durende busreis ( circa 350 km) weer in Badragi Vechii aangekomen...luisteren naar de verhalen van het andere team deel aldaar...

Thuisblijvers team
(21/07)
Om 10 uur werden we opgehaald met een busje om te gaan shoppen in Edinet. Achterin leek het af en toe of we 120 km/u reden terwijl als er voorin gekeken werd dat we dan maar 80 km/u reden. Toen we in Edinet aankwamen zij we als eerst een klein taartwinkeltje/cafeetje ingelopen omdat we van Jan hadden gehoord dat ze daar een normaal toilet hadden. Daarna zijn we een rondje gaan lopen door de stad, overal waren marktjes waar je leuk kon rond kijken. Toen zijn we pizza en frietjes gaan eten op een terrasje. Na de pizza was het tijd om de verder te gaan naar de bouwlokatie van de groep uit Meppel. Maar natuurlijk moesten we eerst even naar de wc. Toen we de groep uit Meppel hadden opgehaald gingen we naar de rivier, maar omdat we in het grensgebied zaten moesten we ons eerst melden bij het grensbewakingskantoor(?). Toen hebben we heerlijk gezwommen en werd de dag afgesloten met een barbeque. Eenmaal bij het schooltje aangekomen stond een geweldige verrassing op ons te wachten. De buurman had geklaagd omdat wij liever naar het maisveld gingen dan naar de wc. Morgen ochtend moeten we dus al het papier en evt alle drollen uit het mailveld gaan halen.
Kortom een leuke dag met een iets minder einde.

(22/07)
Vanochtend zouden we nog voor de kerkdienst poep gaan scheppen. Olga kwam de materialen brengen en ze was wel optijd maar zoals het altijd in Moldavie gaat had ze nog niet gegeten en ging ze uitgebreid zitten ontbijten en konden we uiteindelijk toch nog na de kerkdienst gaan scheppen. De kerkdienst was korter dan normaal omdat Ruslan vond dat we genoeg tijd moesten hebben om uit te rusten. Smiddags zijn we naar het meer in de buurt gelopen. We zijn ongeveer 3 kwartier onderweg geweest en het was heel warm. Toen hebben we heerlijk gezwommen en geluierd. Op de terugweg zijn we Klaas kwijt geraakt, hij zou even bij de kerk gaan kijken, wij liepen door maar na het eten was Klaas nog steeds niet terug. Toen inmiddels het tweede deel van de groep terug was, kwam Klaas tevoorschijn. Hij was uitgenodigd op de verjaardag van Christie, een jongen die ook op het kinderkamp was.
Kortom een heerlijk weekend voor ons deel van de groep.

• 22 Juli 2018 - 20:10

Sonja:

Super om de foto's van het kerkje in Borceag te zien!
    Wat is het mooi geworden, wie had dat gedacht, dat het zo mooi zou worden...
    Dan zien we meteen dat al jullie harde werken ook echt van betekenis is!
    En wat fijn dat iedereen zo van het weekend heeft genoten, nu kunnen jullie er morgen weer fris en fruitig tegen aan.
    Veel succes en plezier morgen weer met z'n allen.
    En wat een hilarische dingen maken jullie toch mee, geweldig om allemaal te lezen ;-)